Day 4 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu Day 4 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu

Day 4

Blijf op de hoogte en volg Maureen

20 April 2016 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Vannacht heb ik al een stuk beter geslapen dan de eerste nacht. Ik wen al best wel snel aan de warmte en je voelt je een stuk relaxter.
Vandaag gingen we koken! Spring rolls, fried banana en lemon ice tea. Verzamelen om 9:30, was gelukkig al minder vroeg. 7:00 opgestaan en wentelteefjes ontbeten om 8:00. Wat ik zo leuk vind is dat we elke dag ander fruit hebben en 9/10 keer is het fruit dat ik nog niet ken. Meestal is het lekker, soms wat minder en het is vers! Het was heel leuk om te koken, maar je zit op de grond voor een heel laag tafeltje dus na 2uur deed mijn kont best wel veel pijn. Wel was het met dit weer prima te doen want je bent niet uren aan het wandelen in de zon.
Het was erg lekker! Goed gelukt en zag er nog leuk uit ook.

Na het koken hadden we wat vrije tijd, dus ik ben samen met nog iemand naar de grote supermarkt geweest. Gewoon om het eten er weer vanaf te lopen en de stad nog meer te verkennen.
Toen we terug kwamen hebben we met 2 andere meiden afgesproken bij het 'Vespa café', daar wat gedronken en gekletst.

Om 15:00 begon onze eerste language class en het was interessant maar de mensen hier nemen echt hun tijd. Dat kan erg relaxed zijn, maar wanneer je weer op de grond zit voor 2 uur omdat je coördinator steeds een kwartier doet over alles opschrijven, raak je snel je concentratie kwijt. Ik heb de getallen geleerd, ze zijn erg logisch en makkelijk, en ik heb wat woordjes geleerd (Goodnight, goodmorning, thankyou, please, enz). Super leuk, namelijk bye-bye is dha-dha. Oftewel we praten altijd Balinees tegen baby's!

Omdat we pas om 17:00 klaar waren en we om 19:00 hadden afgesproken met andere mensen hadden we 1uur om te douchen met 5 personen. Inclusief een beetje make-up maar we hebben maar 1 spiegel, bij de douche.. Dus dat was allemaal opschieten. Toen om 18:00 wat eten en vervolgens door maar het café 'Cupit', want we hadden over een live band gehoord. Het was erg gezellig, wat gedronken en gewoon naar ons zin gehad! Rond 21:30 waren we het wel weer een beetje zat, want ja je hebt toch best drukke dagen en je bent sneller moe.
Wij terug naar huis, waar ik ontdek dat ik mijn eerste muggenbult heb! Ik was al de afgelopen 2 dagen aan het zeggen dat ik lekker niks had terwijl iedereen na de 1ste nacht al onder zat.

Morgen gaan we naar de rijstvelden. Het schijnt prachtig te zijn, ik heb er ook veel zin in, ondanks dat we hoorden dat het 3uur lopen is. Ik zal morgen waarschijnlijk kapot zijn, maar het is het waard.

Goodnight kisses
(00:38 in Bali, 18:38 in Amsterdam)

  • 19 April 2016 - 18:22

    Tjeerd:

    Hey Kanjer, klinkt leuk, relaxed en lekker. Succes morgen!

    Huggg

  • 19 April 2016 - 18:57

    Marijn:

    Mooi verhaal weer schatje, mooi wat je allemaal beleeft! En ik heb dus nog nooit Balinees gesproken, ook niet toen je klein was. Hihi. Maar gaaf dat jij dat nu leert. En je kookkunsten ben ik ook erg benieuwd naar. Succes morgen X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Hee ik ben Maureen! Welkom op mijn pagina. Hier zal ik reisverslagen over mijn reis naar Bali in zetten. In het bijhouden hiervan ben ik niet de beste, dus dat wordt nog wat. Waarom ik vrijwilligerswerk in Bali ga doen? Volgens mensen om mij heen loop ik al van kleins af aan te zeggen dat ik naar het buitenland wil en dan het liefste mensen helpen. Een paar jaar terug heb ik voor mezelf besloten dat ik vrijwilligerswerk wil gaan doen in Afrika. Hier ben ik op gekomen omdat school je zo erg liet nadenken over wat je wilt gaan studeren en aangezien ik toen (nu nog steeds) geen idee heb wat, heb ik besloten een tussenjaar te nemen na school. Dit jaar ga ik dus spenderen in Afrika. Maar nu, vind ik vrijwilligerswerk in het buitenland wel leuk? Zo kwam ik op het idee om voor 3 weken naar Bali te gaan en dit te gaan ontdekken! Ik heb er ongelofelijk veel zin in en wat een levenservaring ga ik tegemoet! Kisses

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8662

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 08 Mei 2016

Mijn reis naar Bali

Landen bezocht: