Day 7 and 8 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu Day 7 and 8 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu

Day 7 and 8

Blijf op de hoogte en volg Maureen

23 April 2016 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Day 7

Vrijdagochtend moesten we weer vroeg op, we gaan schilderen! Dus om 8:45 lopen we in allemaal steegjes opweg naar de plek waar we gaan schilderen. Onze schetsen die we de dag ervoor gemaakt hebben lagen er al, we konden meteen beginnen. Er werd aan je gevraagd welke kleuren je wilde en schilderen maar. Je schets is gemaakt op een soort linnen doek en de verf is soort water/aquarel achtig iets. Wij hadden de schetsen met potlood gemaakt maar nu was het overgetrokken met een 1 of ander goud spul. Dat schijnt het inkleuren makkelijker te maken omdat anders de kleuren in elkaar overlopen.
Na een uur waren de eerste al klaar, maar dat waren vooral die met de dieren. De bloemen duurde nogal wat langer. Na 2uur was iedereen klaar, behalve ik en nog een koppel. Uiteindelijk bleef ik alleen achter en zei ik tegen m'n coördinator dat hij ook wel weg mocht gaan dus hij ging ook weg. Waarom moet ik zo'n perfectionist zijn?? Want uiteindelijk ben ik 3uur bezig geweest!! Pff wat was dat vermoeiend en warm. Nu moet het het weekend drogen en gaan ze het wassen. Maandag kunnen we het ophalen, ik ben erg benieuwd wat het eindresultaat geworden is!

Na het schilderen heb ik voor het eerst echt niks gedaan! Gewoon lekker op m'n terras zitten en een boek lezen. Heerlijk!
Om 15:00 hadden we de program meeting. Je partner, welke school en andere informatie werden bekend gemaakt. Mijn partner is Ebba, ik kende haar wel al een beetje en lijkt me super leuke meid! We gaan het heel leuk hebben samen.
We doen kindergarten dus dat betekend 's ochtends om 7:30 klaar staan voor de taxi die ons naar de school brengt. We geven dan een halve dag "les", we leren ze eerder spelletjes aan Engels te koppelen. Door doormiddel van spelletjes leren we hun woordjes, deze week gaat het over het 'universum'.

Het weekend hebben we vrij, dus het plan was naar Gili gaan! Maar helaas varen alleen de boten 's ochtends en toen hadden wij schilderen. Dus plannen gewijzigd, ik blijf lekker in Ubud dit weekend. Veel mensen gaan toch ergens anders heen, maar ik ga met 2 meiden die ook blijven de Mount Batur beklimmen! Dat moet helemaal gaaf zijn.

's Avonds zijn we nog soort van "uit" gegaan, gewoon ergens biertje gedronken en daarna home om te slapen!


Day 8

's Ochtends vroeg gingen mijn 2 kamergenoten al vroeg op om met de taxi naar Kuta te gaan, ik was daarom ook vroeg wakker maar bleef lekker lang in bed liggen. Rond 9uur toch gaan douchen en aankleden, ontbeten bij Vespa. Tijdens m'n ontbijt kwam Ebba langs en hebben we besloten om onze les voor maandag alvast voor te bereiden.
Voorbereiden gebeurd altijd in een ander huis, tussen de rijstvelden. Het "Rice fields house". We hebben ongeveer anderhalf uur gedaan over alles bedenken en een uur over het uitwerken van bijvoorbeeld kaartjes met de Engelse en Bahasa woorden erop. Toen we eindelijk klaar waren hebben we de spullen bij onze huizen gedropt en zijn doorgegaan naar het wat rustigere zwembad. Eerste keer dat ik ging zwemmen sinds ik in Bali ben, heerlijk! Wat was dat genieten. Gewoon zonnen, zwemmen en eten. Na een paar uur kreeg ik een berichtje van een Christina die ook thuis gebleven is dit weekend, we spraken af dat we zouden gaan douchen en elkaar zien bij het avondeten.
Na het eten zijn we naar het huis van een Laura en Christina gegaan hebben daar wat gekletst, om vervolgens weer naar Vespa te gaan. Gegeten, gedronken en gekletst tot dat ze ons wegstuurde want was sluitingstijd.
Terug bij het huis van Ebba was er een nieuw meisje, ze heeft heel Bali al gezien in 3 weken en nu gaat ze nog 2 weken vrijwilligerswerk doen.
Nu moet ik gaan slapen wat ik echt niet kan, maar om 1:30 moet ik alweer op want om 2:00 staat onze begeleider voor de deur die we geboekt hebben om de Mount Batur te beklimmen. Heb er zoveel zin in!

So goodnight, sweetdreams!
Kiss

(23:14 in Bali, 17:14 in Amsterdam)

  • 23 April 2016 - 17:22

    Margreet :

    Wat een bezig bijtje!! Het is dik genieten om al je avonturen te kunnen lezen.
    Have fun lieverd

  • 23 April 2016 - 17:48

    Marijn:

    Hee lieverd, zo te lezen verveel je je geen seconde daar! Dagen gevuld met allemaal leuke dingen om te doen en lieve mensen om te ontmoeten. Super! Veel succes met je klim vannacht naar het dak van bali en lekker genieten van de zonsopgang en het uitzicht! LY x

  • 24 April 2016 - 15:12

    Ties:

    Hoe cool reen, ziet er echt te gaaf uit.
    Sprak gisteren een vriend op een verjaardag wiens dochter (Maud Prinsen) stage loopt in het Ritz Carlton daar. Geen idee of dat bij je in de buurt is.
    Geniet er lekker van een meer foto's!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Hee ik ben Maureen! Welkom op mijn pagina. Hier zal ik reisverslagen over mijn reis naar Bali in zetten. In het bijhouden hiervan ben ik niet de beste, dus dat wordt nog wat. Waarom ik vrijwilligerswerk in Bali ga doen? Volgens mensen om mij heen loop ik al van kleins af aan te zeggen dat ik naar het buitenland wil en dan het liefste mensen helpen. Een paar jaar terug heb ik voor mezelf besloten dat ik vrijwilligerswerk wil gaan doen in Afrika. Hier ben ik op gekomen omdat school je zo erg liet nadenken over wat je wilt gaan studeren en aangezien ik toen (nu nog steeds) geen idee heb wat, heb ik besloten een tussenjaar te nemen na school. Dit jaar ga ik dus spenderen in Afrika. Maar nu, vind ik vrijwilligerswerk in het buitenland wel leuk? Zo kwam ik op het idee om voor 3 weken naar Bali te gaan en dit te gaan ontdekken! Ik heb er ongelofelijk veel zin in en wat een levenservaring ga ik tegemoet! Kisses

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8660

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 08 Mei 2016

Mijn reis naar Bali

Landen bezocht: