Day 12 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu Day 12 - Reisverslag uit Banjar Penestanan Kaja, Indonesië van Maureen Veenstra - WaarBenJij.nu

Day 12

Blijf op de hoogte en volg Maureen

27 April 2016 | Indonesië, Banjar Penestanan Kaja

Na een heerlijke nacht, werd ik wakker gemaakt om half 7. "You need to go change for kindergarten" en I'm like "Yeah no, I'm free today. So very sweet but let me sleep haha".
Ze was zo jaloers, maar helaas werd ik zelf om 8uur wakker en kon niet meer slapen. Toch voelde ik me dankzij een goeie nachtrust zo veel energieker. Was heel fijn! En ik had helaas niet de hele dag vrij. 's Ochtends heb ik lekker rustig aangedaan, maar ik moest om 12:45, na de lunch, bij de office zijn. Want omdat ik niet een dag niks wilde doen, ging ik voor de verandering meedoen met the program 'construction'. We kwamen daar om 13:00 aan en gingen gelijk aan de slag. We zijn een kindergarten klaslokaaltje aan het bouwen. Zagen, timmeren en vooral de taak cementen op me genomen. Wat een kut klus. Maar vond wel heel leuk om te doen voor een dagje! Je staat de hele dag in de branden de zon, ook wat minder, maar was te overleven.
Om 15:00 hadden we een pauze, kregen allemaal nieuw fles water en konden even rusten. Na 10 minuten weer aan de slag en uiteindelijk waren we om 16:30 klaar en mochten we naar huis.

Ik zat helemaal onder het cement en zweet, wat kan een douche dan toch heerlijk verfrissend zijn.
Na het douchen meteen omkleden en de deur weer uit want we hadden om 18:00 de ceremonie van onze kindergarten.
Toen we daar aankwamen waren alle meiden zo mooi opgemaakt en prachtige kleren. Wij kregen een sarong en band, zodat we mee de tempel in konden.
De tempel was zo'n 10 minuten rijden en er was een groot feest met allemaal markten. Iedereen was Balinees feestelijk gekleed en het was zo mooi.
Elke dans duurde zo'n 5 minuten en er waren oneindig veel dansen. Ik vind het zo knap! Jongens en meiden van 3/6 jaar die gewoon al een gehele traditionele dans uitvoeren, respect! Na ongeveer een uur, hadden we honger, want hadden niks gegeten. Wij hebben zo'n leuke coördinator sinds deze week, Jeffrey en alle 4 zijn we het er mee eens dat we de leukste hebben. Dus we gingen eten bij een kraampje, want we wilde wel eens écht traditioneel Balinees eten. Eerste hap, eten was pittig! Ik vond het echt lekker maar de andere meiden brandden hun bek hahha. Ebba en ik hebben het ook opgegeten maar de andere 2 meiden niet. Onze coördinator moest lachen en zei, dat hij vergeten was te vragen of we wel van pittig houden. Hij vind het zelf namelijk helemaal niet lekker haha. Na het eten zijn we weer terug naar huis gegaan, in de auto keihard muziek aan en allemaal meezingen.

Eenmaal thuis was 1 van de meiden die naar andere kamer was verplaatst weer terug gekomen en verder was er niemand. Dus ik wil buiten samen met haar even gaan zitten en ik zie een sprinkhaan. Haar laten zien en wilde er naast gaan zitten toen ik me de pleuris schrok! Een spin, bijna zo groot als mijn hand, lichaam zo groot als m'n halve duim maar zulke lange harige poten. Zij schiet meteen de kamer in en komt niet meer buiten en ik ga er tegenover zitten, want ga het niet dood maken maar wil het ook niet uit m'n oog verliezen.
Na 5 minuten kwamen de andere meiden thuis en waren ook meteen van omg wat is dat. Dus zij besluiten hem te willen doden. Nou ik wilde het filmen maar was te donker, het was zó hilarisch! Dit staat voor eeuwig op m'n netvlies gegrift.
Één van de meiden pakt een watertrekker en de ander een dweil. Diegene met de watertrekker wil het van boven pletten en maar aarzelen en aarzelen. Opgeven moment gaat ze aftellen en valt de spin aan, maar hij rent weg dus die met de dweil er achter aan, raakt hem maar dan spring hij wel een meter de lucht in. Nou dat gaat zo'n 10 seconden heel snel achter elkaar door tot 1 van hem hem in de vijver gooit. Tuurlijk deed hij alsof hij dood was maar voor zekerheid hebben ze d'r een eind aangemaakt. Ik heb gewoon zitten toe kijken en het valt niet uit te leggen. Gillend en al, het was zooo grappig. Wel medelijden met de spin.

En nu lekker slapen, hoop dat iedereen nog leuke Koningsdag gehad heeft. Dat miste ik wel echt heel erg, iedereen dat ook. Maar! Ik had een oranje sarong aan naar de ceremonie dus deed beetje mee.

Goodnight allemaal!
Kiss

(23:28 in Bali, 17:28 in Amsterdam)

  • 27 April 2016 - 20:00

    Marijn:

    Leuk hè, die tropische beestjes! Mooi dat je toch nog in het oranje was vandaag op ons Hollandse feestje. En je kan nu dus ook een huis bouwen, te gek! Geniet maar lekker en om dat meer kracht bij te zetten, het is hier 5 graden met stevige wind en regen en fikse hagelbuien. Kortom, het lijkt wel winter...LY x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maureen

Hee ik ben Maureen! Welkom op mijn pagina. Hier zal ik reisverslagen over mijn reis naar Bali in zetten. In het bijhouden hiervan ben ik niet de beste, dus dat wordt nog wat. Waarom ik vrijwilligerswerk in Bali ga doen? Volgens mensen om mij heen loop ik al van kleins af aan te zeggen dat ik naar het buitenland wil en dan het liefste mensen helpen. Een paar jaar terug heb ik voor mezelf besloten dat ik vrijwilligerswerk wil gaan doen in Afrika. Hier ben ik op gekomen omdat school je zo erg liet nadenken over wat je wilt gaan studeren en aangezien ik toen (nu nog steeds) geen idee heb wat, heb ik besloten een tussenjaar te nemen na school. Dit jaar ga ik dus spenderen in Afrika. Maar nu, vind ik vrijwilligerswerk in het buitenland wel leuk? Zo kwam ik op het idee om voor 3 weken naar Bali te gaan en dit te gaan ontdekken! Ik heb er ongelofelijk veel zin in en wat een levenservaring ga ik tegemoet! Kisses

Actief sinds 26 Maart 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 8693

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 08 Mei 2016

Mijn reis naar Bali

Landen bezocht: